zaterdag 5 januari 2013

Stapjes....

Al vanaf het moment dat de politie man het me vertelde, probeer ik de stappen te zetten die nodig zijn. In het begin waren dat stappen die om  Steven gingen. Het uitzoeken van de plek voor het afscheid, zijn kleren voor in de kist, het spreken op zijn afscheid.

En daarna was er een grote leegte.

Toen kwam het oppakken van de gewone dingen, kinderen weer naar school, naar de stad gaan om kadootjes te kopen, ons huis weer openstellen voor oppas liefjes.

Nu na de "feestdagen" waar weer een paar stapjes zijn gezet voor mij en de jongens.
Ga ik een stap zetten die al heel lang in mijn hoofd speelt, ik ben bezig een Etsy winkeltje te maken.
Niet dat ik denk dat ik op zal vallen tussen al die mooie spullen die je daar ziet, maar ik wil het gewoon proberen.

Maar wat zouden jullie in die winkel willen zien?


Of dit?



Of deze?


Zat ook nog te denken aan dit??


Tips zijn heel erg welkom!!
x
Else

47 opmerkingen:

  1. Else, ik ben ook net begonnen met een Etsy winkeltje, al 1 verkoop!...net nu ik ook een nieuwe job ben begonnen.. de timing is dus zeker niet perfect...maar ik zou het zeker doen in jou plaats!!! Het is leuk en je bent er best wat tijd mee bezig....en zet er maar zoveel mogelijk op...via mijn blog kun je klikken op mijn etsy..;dan heb je ook eens een ideetje wat ik erop gezet heb...

    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede stap,ik vind alles super wat je maakt!!!!
    Heel veel succes met het opzetten van je winkeltje :-) het zal vast een succes worden.
    Lieve groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou er alles zetten... ben zeker dat je zal verkopen... zeker doen... je kan het!
    Ik wens je al heel veel succes lieve Else!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij maakt echt mooie dingen dus dat gaat lukken met dat etsy winkeltje. Ik vind je ritstasjes super mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. DOEN! het is leuk!
    En verkoop je niets of niet zoveel, heb je het in ieder geval geprobeerd...
    maar dan is er ook weer een stap genomen...
    Je leert er altijd wat van.
    Geef het wel de tijd.
    Ik verwacht dat de doe-het-zelf pakketjes jouw bestseller gaan worden,
    ik koop er zoiezo al eentje ;-)
    De andere spulletjes zijn ook zó mooi.
    Mocht je hulp nodig hebben, mail me gerust.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon alles erop zetten, want het is echt allemaal mooi! En dan zie je vanzelf wel wat het beste gaat lopen :) Zodra de winkel online is bestel ik een zelfmaakpakketje voor een beursje. Dan kan ik er een maken om echt te gebruiken, die ik van jou kreeg staat nog steeds nieuw op een plank in de (open) keuken, vind 'm zo mooi, zonde om te gebruiken.
    Je bent goed bezig, ik heb bewondering voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben niet heel erg bekend met Etsy, maar ik hoor/zie het wel steeds vaker voorbij komen. Aangezien je werkelijk prachtige dingen maakt denk ik dat het zeker wat zal worden. Nu niet direkt denken....hier zal ik rijk van worden, maar gewoon voor je zelf een soort van ontspanning en anderen kunnen laten delen van je creative vaardigheden. Niet geschoten is altijd mis, en wordt het niet wat, dan heb je het iig geprobeerd.
    Ben benieuwd of we je er allemaal bij kunnen helpen je "droom" waar temaken.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dapper van je!
    En ik zou er gewoon alles in zetten wat je te koop hebt. Het past toch allemaal bij elkaar?
    Succes!

    P.S. heb jij met opzet de woordverificatie aan staan of is dat per ongeluk? Het zou fijn zijn als je het uit zou zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet hoe hem uit te krijgen:-(

      Verwijderen
    2. -instellingen
      -berichten en reacties
      -woordverificatie ja/nee

      ik ga 't weer aanzetten want ik word helemaal dol van alle
      'anonieme reacties' =spam in mijn mailbox!

      xx

      Verwijderen
  9. Inderdaad, ik zou er ook vanalles wat opzetten. Je maakt echt mooi dingen, dus dat gaat vast en zeker een succes worden!
    Ik heb bewondering voor je, je doet dat goed, al zal 't niet gemakkelijk zijn.
    Ik denk vaak aan je.
    Liefs, Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw, jij weet van aanpakken. Top!
    Zwier er maar vanalles op, het is allemaal zo mooi en het lijkt wel een collectie.. het past allemaal bij elkaar!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je moet bij Etsy toch betalen voor elk item en per periode dat het erop staat? Dat maakt misschien dat je een beetje selectief moet zijn. Maar ik vind een combinatie van je zelfmaakpakketjes en kant en klare dingen wel sterk! En dan kun je bij je shop uitleg vermelden dat meer kleuren of stoffen beschikbaar zijn bijvoorbeeld?

    Ik vind je beugel-beursjes, ritstasjes en boekjes met elastiek erg mooi.

    Woordverificatie kun je uitzetten door in je bloggermenu naar instellingen, berichten en reacties te gaan. Daar staat woordverificatie bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om al die mooie dingetjes in een winkel te zetten! Volgens mij betaal je bij Etsy inderdaad al gelijk voor het plaatsen van een Item een klein bedrag. Bij Dawanda is dat niet zo daarom ben ik een Dawanda shopje begonnen, gewoon omdat het leuk is (en ik weer wat nieuwe hobbyspullen kan kopen :-)) Misschien dat ik in de toekomst ook nog wel een Etsy-winkeltje ga openen met weer andere spullen, ik vind zoveel dingen leuk om te maken.
    Succes met je beslissing, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben je blog gaan volgen nadat ik op een blog heb gezien dat je een workshop portomoneetjes maken heb gedaan. Ik zou zeker een een DIY-pakket van je willen kopen. Helaas las ik vlak nadat ik je blog ben gaan volgen het verdrietige bericht. Ik wil je zeggen dat ik het knap vind dat je het zo goed weet te verwoorden hoe jouw weg nu gaat, ook al het dat niet gewild. Respect hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed om jezelf zo uit te dagen in een ontzettend moeilijke periode. Ik zelf heb geen ervaring met Etsy, maar inderdaad de doe het zelf pakketjes lijken mij ook een toppertje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Else, leuk idee zo'n etsy shopje. Ben zelf ook met iets bezig, kost tijd maar leuk om te doen. Welke artikelen je zou moeten plaatsen? Een combinatie van zelfmaak pakketjes en zelfgemaakt. Je hebt al zoveel mooie dingen gemaakt het komt vast goed!
    Succes er mee.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er allemaal super uit! Ik heb net een winkeltje geopend op DaWanda. Ben benieuwd of het wat gaat worden.
    Veel succes! Weer een dappere stap van je.
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey die lieve Else wat ben je goed bezig zo stap voor stap, je gevoel volgend.
    Ik denk al dat je weet waar je gevoel je heen leidt, maar het is altijd goed om even te checken naar ervaringen van anderen ;).
    Ik heb zelf niet zoveel ervaringen met Etsy, maar zo te lezen heb je al wat kopers voor je zelfmaak beursjes. Ik zou er ook graag eentje van je willen kopen, maar of je nu een gewone webshop hebt of een Etsy winkeltje of Dawanda ik weet je dan wel te vinden via een linkje. Etsy is wel heel populair, Dawanda zegt me niks... Maar uiteindelijk zou je via Etsy natuurlijk ook kopers uit andere landen gaan aantrekken en dat is natuurlijk ook wel leuk, dat zal bij een gewone webshop minder zijn denk ik. Voel maar lekker in wat goed voelt voor je.

    Effe nog over die woordverificatie, ik krijg maar heel af en toe spam, je ziet wel het bericht (meestal in Engels mét link) in je mailbox. Ik klik nooit op zo'n link, maar viel me op als ik dan wilde gaan reageren of kijken (klikte dan op de link van de blogpost) dan stond het er nooit. Op een gegeven moment realiseerde ik me dat die rechtstreeks naar de spam gaan. Ik heb er niet veel last van, maar wellicht op een populairder blog dat je daar wel last van hebt. Ik verwijder ze gewoon uit mijn mailbox.

    Heel veel succes met al die stappen die je dit jaar nog gaat zetten voor jou en de jongens. Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw ik vind alles heel leuk dat je maakte!!!!
    Succes met deze stap en alle andere stappen die je nog gaat zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel knap...zeker deze stap zetten, zal helemaal lukken!!! Allemaal om ter mooier dus veel kans dat er veel geshopt zal worden. Veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk, wat je gaat doen met de Etsy shop, ik zou er vanalles wat op zetten. dan kan je altijd nog kijken wat evt het beste loopt. Het lijkt me echt leuk om te gaan doen. Weet er niet zo heel veel van maar ik zal er eens induiken

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er allemaal heel knap uit. Gewoon doen zou ik zeggen! Ogen dicht en springen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk en dapper van je, je maakt zulke leuke spulletjes dat komt helemaal goed, ik heb gehoord dat je wel goed moet uitkijken met de verzendkosten dat je niet aan het einde te kort komt, ik ben een poging op dawanda aan het maken, dat scheeld echt in de kosten. Su66 liefs Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Al jouw spulletjes zien er superleuk uit! Ik zou het allemaal gewoon proberen.
    Ikzelf heb besloten binnenkort op Dawanda een winkeltje te beginnen, is volgens mij wat overzichtelijker nog (en goedkoper). Ik zie aan de reacties dat er meer zijn die begonnen zijn of iets willen beginnen. Leuk allemaal hoor, ben benieuwd hoe jouw winkeltje gaat lopen!! Succes ermee!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig mooie spulletjes heb je.... ik zou zo zeggen: Allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een goede stap! Enne... mag ik er ook gewoon voor kiezen om alles in je winkeltje te zien? Vind het allemaal even leuk eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt gelijk dat je iets durft te ondernemen .Niet twijfelen , ziet er allemaal tof uit !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ziet er allemaal leuk uit, dus ik zeg DOEN!!
    Gewoon alles lekker in het winkeltje zetten, heb je voor ieder wat wils....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gewoon doen! Ik vind je creaties gewoonweg allemaal mooi. Er is ook diversiteit, voor elk wat wils. Je. Hebthier al zeker een klant voor de ritsbeursjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Allemaal! Maar om eerlijk te zijn..vind ik DIY pakketjes altijd geweldig leuk.
    je hebt al een koper;) Succes ermee! Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Else,

    zeker doen! Ik ga het dit jaar ook proberen. Ik vind dat je al je spulletjes kunt aanbieden. Het is allemaal zeer esthetisch.
    Groet, Frau Sepia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat positief! Zelf merk ik dat ik in moeilijke periodes ook creatief bezig moet zijn. Voor mij is het een soort verwerking en ik hoop dat het dat voor jou ook is. Zet alles maar in je winkel want dat is het waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gewoon alles wat je hier toont! Ik vind het allemaal even mooi... Succes alvast met het winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik zou er ook gewoon alles opzetten! Die zelfmaakpakketjes zijn echt super, maar niet iedereen kan dat maken hé. En je stijl is zo leuk dat mensen misschien liefst kant en klare dingen kopen! Héél veel succes met je winkeltje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het ziet er allemaal heel tof uit, dus ik zou er zoveel mogelijk opzetten. Alles past ook mooi samen, dus laat je maar gaan :-) Ik vind het trouwens echt super van je dat je dit nu kan en wil uit de grond stampen; go for it!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een respect voor jou.
    Maarre je beursjes zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Alles erop gooien, Else, en tijd brengt raad! Je zal vanzelf wel merken wat het beste verkoopt, ik gok dat de DIY-pakjes het wel goed zullen doen! Veeeeeeeeeel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Iedereen gaf al zoveel goede raad ... veel succes met deze nieuwe stap !

    BeantwoordenVerwijderen
  38. He Else,
    Ik had altijd al het idee dat jij je spulletjes in een winkeltje ergens in Rottedam verkocht. Het ziet er zo mooi uit! Ik ben een web winkeltje begonnen via mijnwebwinkel.nl Dat is ook niet erg moeilijk en gratis. Ik heb een linkje geplaatst op mijn blog zodat ik te vinden ben. Wat je er op moet zetten ? Zo veel mogelijk, hoe meer keuze hoe beter denk ik. Als je voor de zelfde soort winkel kiest als ik wil ik je wel helpen. En ik bestel een beursje bij je !!
    groetjes Petra.

    oh ja, en die woordferificatie, is voor mij (als dyslect) lastig. Maar je moet het zelf weten hoe je het wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Doen! En ik zou maar heeeeeeeeeeel veel DIY pakketjes voor dat beursje maken, want die gaan hard lopen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dat noem ik geen stapje maar een stap! Een verkoop vooral alles wat je zelf leuk vindt, want dat is schoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ik vind de zelfmaakpakketjes wel leuk maar ook je afgewerkte producten. Fijn dat je wat afleiding vindt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Alles is mooi wat je maakt, dat kan zo de winkel in. Vooral de zelfmaakpakketjes zullen onder de andere creadames waarschijnlijk zeer geliefd zijn, denk ik. Heel veel succes met je shop!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hele mooie spulletjes! En inderdaad verkopen wat je zelf mooi vindt, lijkt me het leukste eens je winkeltje loopt zal je vanzelf wel merken wat goed verkoopt en wat niet.
    Groetjes, van een mede-Petit-Pan-Lover: http://curlupkids.blogspot.com/2012/12/petit-pan.html

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Je spulletjes zijn allemaal prachtig.Je moet het gewoon proberen.
    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers