dinsdag 22 januari 2013

Redelijkheid....

Ik geloof dat ik mijn redelijkheid heb verloren in de strijdt.
Het begon eigenlijk al tijdens Thijmens verjaardag, ik wilde niet delen.
Geen broodjes, geen vlierbloesem sap, geen taart, het liefste had ik alles wat ik fijn vond gewoon lekker zelf gehouden!

En nu kan ik bijna geen normaal gesprek meer voeren of ik wordt onredelijk , ik uit het niet steeds, maar ik voel het wel, en reageer daardoor pinnig.

Ik bekijk mezelf van een afstandje en zie dat dit is wat ik op het moment doe.
Volgende fase????

Dus maakte ik nog maar iets wat op mijn to-do list stond.


Idee geleend van deze crafty lady.



                                                           x
                                                      Else

25 opmerkingen:

  1. Ach Else..;toen mijn mama pas dood was, had ik dat ook zo...ik had ook nul energie..ik hing een was op aan de wasdraad en 3 weken later hingen er nog dingen op..dus ja, waar jij die kracht vandaan haalt, is me een raadsel..en ja, ik was ook kwaad en onredelijk...en niemand of niks kon daar iets aan doen...en ik vond ook dat iedereen zeurde rond mij...wat wisten zij van pijn en verdriet. En vloeken.. dat ik deed, ook dat. Het hing uiteindelijk over...gepaard met liters tranen.
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar meis, het ís toch ook gewoon allemaal heel onredelijk. Ik kan me helemaal aansluiten bij Katrien, ik ken óók het gevoel, een gevoel dat je even wil schoppen tegen alles en iedereen en de cassiere die je een fijne dag wenst achter die kassa vandaan wilt trekken. Wat nou fijne dag. Máánden heb ik als een zombie geleefd. Maar ... het wordt anders, écht. En dan kun je ook weer ánders in het leven staan. Wij hier vinden jou een ontzettende topper !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. toch is jouw moed bewonderenswaardig , het zal wel heel normaal zijn dat je je zo voelt . Dit zal nog tijd vergen , 't beste !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het komt uiteindelijk wel goed, Else, we beloven het. Wees maar een tijd pinnig en kwaad en onredelijk, niemand neemt het je kwalijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Else, het hoort erbij..... jammer en misschien niet zoals je altijd geweest bent maar laat het over je komen..... Je maakt iets mee, waarvan alleen de mensen die het meegemaakt hebben weten wat het is en hoe het voelt. Het is een VERSCHRIKKELIJK gevoel.... Mensen maken zich druk om dingen die er in jouw ogen helemaal niet meer toe doen. Jij bent je lief kwijt en hij komt nooit meer terug. Ik wou dat ik je kon helpen maar ik kan niet meer doen dan opschrijven hoe ik het voel en wat ik inmiddels geleerd heb. Met vallen en opstaan, met tranen en gemis maar stukje bij beetje gaat het beter. Mijn buurvrouw zegt altijd: "het is net een hoge ladder die met zeep ingesmeerd is", ben je bijna boven en dan lig je ineens weer beneden. Ik denk aan je dikke knuffel hiervandaan en blijf je uiten, krop het niet op en probeer je rust te nemen, niet te moe te worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij mag jij even net zo pinnig zijn als je wilt... of onredelijk... Laat maar zijn... het hoort erbij, weet ik ook uit ervaring, het gaat weer over en komt soms weer even terug en dan gaat het ook weer weg. Ergens onderweg hervind je jezelf weer... en lieve Else wat heb je weer moois gemaakt! (ik las toen eens in een boekje.. Het is niet de draad van het leven weer oppakken maar een hele nieuwe draad vinden...)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is ook niet niks wat je meegemaakt heb en de mensen die je lief heb die snappen dat ook wel dat je door die fase s moet!!!
    Neem de tijd en lekker je ding blijven doen dat is toch de beste therapie.
    Je etagere is prachtig.
    Lieve groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Else ik kan me er een beetje iets bij voorstellen alhoewel ik het zelf niet mee heb gemaakt, wel bij mijn ouders maar dat lijkt me een heel ander gevoel. Ik vind je zo dapper, liefs Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gevoel en verstand voeren strijd....het leven om jou heen is doorgegaan, jouw gevoel niet, dat heeft nu een heel ander tempo...rouwen kost tijd...héél véél tijd.
    Het is nog maar zó kort geleden, alles is nog zó vers..gun jezelf de tijd, véél tijd.
    Sterkte,
    Liefs
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach joh, zo ben ik altijd ;-) Er is niks mis met een beetje enorm schijt hebben aan de hele wereld. Jij vind jezelf weer wel!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wees maar pinnig gooi het er maar uit en onthoud 1 stapje vooruit en weer 2 stapjes terug maar je komt je wel, je bent zo dapper!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als het leven onredelijk is tegen jou, is het niet zo raar dat je onredelijk terug wordt. Het zal vast een fase zijn die nodig is om verder te komen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat zou ik je graag een dosis troost willen brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niemand zal het je kwalijk nemen, en al wie dat wel doet........die kan dan gewoon rekenen op nog een lekker pinnig antwoord ;-)
    Ik ken het gevoel, dat pinnige antwoorden, die onredelijkheid zoals jij het noemt. Ik had het vooral bij gemopper of problemen van anderen, dat vond ik maar gezeur. "Lekker belangrijk, je weet helemaal niet wat echte problemen zijn tot je iemand verliest waar je zielsveel van houdt, zeur niet zo!" Dat soort dingen dacht ik. Gewoon geen begrip voor de sores van anderen, onaardig. Heel normaal hoor. En dat gaat ook weer over. Tijd slijt. Stap voor stap. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toevallig had ik gister een gesprek over gekwetst worden door mensen die je lief zijn en dat die dat juist doen omdat ze (onbewust) vertrouwen in de band die je met ze hebt. Ik bedoel te zeggen dat het niet erg is als je het uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wees maar heel mild voor jezelf als je pinnig en onredelijk bent. Weet je...je kijkt goed naar jezelf...je bent je ervan bewust dus dat is al heel goed en sterk! Iemand die zich echt in jou verdiept zal begrip hebben voor jouw reactie. Het is gewoon nu even zo, laat het er maar zijn. Je bent echt heel sterk de laatste tijd maar je hoeft niet altijd sterk te zijn...dat houdt geen mens vol! Dit is een fase en elke fase vraagt om doorleeft te worden. Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zag net ook even je andere blogpost wat heb je dat mooi gemaakt dat blikje en die stickers en die tags. Echt super!
    En hier ook weer zoiets leuks, fijn dat je je nog kunt storten in je creativiteit.
    Ik weet helemaal nada niks noppes van rouwverwerking en hoop dat dat nog even zo blijft, het enige dat ik kan doen is je een virtuele knuffel toesturen.
    Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik sluit me aan bij de vele woorden hierboven.
    Je zegt dat je niet wilt delen en alles voor jezelf wilt houden,
    dat is toch logisch?
    Je bent net iets héél erg dierbaars verloren!
    En al die tijd deelde je toch; je gevoelens, je ideëen, je maaksels
    en dat met ons allemaal!
    Dus je bent niet zo onredelijk als je zelf denkt, en als dat wel zo is
    dan heb je toch een verdomd goede reden!

    Ik vind jouw versie van de kandelaar echt leuk :-) wat een lieve schoteltjes
    heb je gebruikt...

    xx lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik dacht na over wat je schreef en ik vind jouw onredelijkheid best redelijk. En dat denk ik, terwijl ik niet uit ervaring spreek. En als ik een paar reacties hierboven lees ben ik niet de enige die zo denkt. Veel liefs in je verdere proces, lieve Else! ♥
    X Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Alles komt goed... maar neem je tijd... veel tijd... lieve Else
    Dikke X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Else,
    Ik vind het nogal mee vallen met wat je niet wil delen. Je deelt al een heel proces met mensen die je nauwelijks kent, en ik heb nog geen onredelijk woord gezien. Natuurlijk is boosheid een van de fase van rouw net als ontkenning, verdriet, proberen te onderhandelen, somberheid en uit eindelijk aanvaarding.
    Maar die fase lopen door elkaar en het duurt heel lang voor dat je weer vast zand onder je voeten voelt. Ik vind je zo ontzettend dapper, Ik weet niet of ik je dit zou nadoen. Wees maar boos dat is echt nodig. En voel te er niet te schuldig over. Het is nu even zo.
    Een hele dikke knuffel,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zie vol bewondering hoe je je verdriet en woede omzet in creativiteit en mooie dingen, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ken je niet persoonlijk maar ik kom wel altijd op je blog kijken.
    En ik vind dat je het goed doet.Je verzet je gedachten door met je hobby bezig te zijn.Moet je zeker ook doen.Dat is ontspanning en leuk.
    Ik wens je wel veel sterkte en een warme knuffel liefs Sandra
    sandracreaties.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers