zondag 20 januari 2013

Kou............

Het is koud buiten, echt koud! En eigenlijk hou ik helemaal niet van kou.
Het gaat niet zo goed met me, of misschien gaat het gewoon zo als het moet gaan. Maar ik voel me niet goed. Ik voel me alleen, koud, en zo ontzettend verdrietig. De tranen rollen over mijn wangen als de ene na de andere fijne herinnering omhoog komt.

Gisteravond heb ik naar een optreden van Adele zitten kijken, en ik voelde me gesterkt door haar innerlijke kracht. En haar kracht herinnerde me aan zijn kracht zijn innerlijke kracht maar ook zijn lichamelijke, en hoe ik dat mis!!
 De tranen bleven en blijven maar komen.

En om de tijd te verslijten maak ik dingen!
Zo als dit:






De blikjes heb ik eerst gespoten met primer van de Action. en daarna bestempeld en beplakt.




Ik heb zes duizend neon stickers besteld, ergens bij een groothandel!
En daar heb ik dit mee gemaakt.
Ook vond ik nog twee oude boeken en dat werden tags.


 x
Else

31 opmerkingen:

  1. Laat maar lekker komen die tranen, eens moet je verdriet toch naar buiten komen, ik denk aan je meis, sterkte!!Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dingen heb je gemaakt! En over kracht gesproken, die heb jij ook hoor! Flinkerd!!!! Moed houden, de lente komt er aan....
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pijn zo vers en tranen van verdriet
    Een verlies zo groot maar je moet door, al weet je vaak niet hoe.
    Hou vol! Ik wens je veel kracht.
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach lieve Else, ik begrijp het zo!
    Iedere eerste keer zonder is zo zwaar, maar je mooie herinneringen helpen je erdoor!
    En door mooie dingen te maken ben je ook weer aan het verwerken.
    Wij hebben ook hele zware jaren achter de rug, met veel afscheid nemen, mijn beste vriendin en mijn lieve hondje in oktober, dus ik voel met je mee.
    heel veel sterkte
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dappere jij. Knap hoor, hoe je het doet. En je hebt ook dit keer weer hele mooie dingen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als het verdriet wat minder is zijn die fijne herinneringen juist fijn ook al doen ze nu zo zeer, houd moed!
    En je maakt prachtige dingen, die fluo stickers zijn geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor die stickers ,ik ben dol op vogeltjes dus vallen ze bij mij goed in de smaak!
    En laat die tranen maar rollen hoor, dat is goed, daar wordt uiteindelijk jouw hoofd leeg van. Het verdriet moet er toch uit!
    Zet 'm op en warme groetjes,
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja, Adele...wat een vrouw, wat een stem...Maar zoals je zegt, het gemis en het lijfelijke in deze kou is extra zwaar. Lieverdje, kon ik maar iets zeggen wat helpen kan...
    De dingetjes die je maakt zijn zo gezellig..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad laat ze maar komen, dat mag en geeft je misschien ook weer wat meer lucht. Ik probeer mij je situatie voor te stellen, maar ik kan nooit voelen wat jij voelt. Maar wat ik zie is een sterke vrouw die een groot verlies heeft te verwerken en elke dag neemt zoals hij komt en een geweldige moeder is.

    Wat fijn dat je zulke mooie dingen weet te maken! Die stickers zijn zo leuk!

    Het sneeuwt!

    Liefs,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap dat je ondanks dit enorme verdriet toch bezig blijft, ik heb bewondering voor je. Ik ben ook de hele middag al aan t knippen en plakken. Als je t leuk vind stuur ik je graag wat zelf gemaakts.
    dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Else, wat een moois heb je weer gemaak. Knap dat je zo bezig blijft met het maken, ik heb bewondering voor je!
    En o, wat zou ik willen weten wat wij zouden kunnen doen om jouw pijn en verdriet wat te verzachten. Sterkte Else en een warme knuffel uit Brabant.
    Xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat maak je toch mooie dingen! Fijn dat je ondanks je immense verdriet nog wat afleiding kan vinden! Ik hoor met heel mijn hart dat je samen met je kindjes door deze moeilijke en verdrietige periode heen komt. Mijn gedachte zijn bij jullie! Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ga je een zware weg.. Ik kan me zó voorstellen, al weet ik niet echt hoe het is, dat je zijn sterke armen mist. En dat je het gemis ook zo lijfelijk kunt voelen. Heel, heel veel van die kostbare tranen moeten er stromen.. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat? 6000 neonstickers?? Dat is wel een hoopje ... De stickers zijn trouwens prachtig geworden, en die tags!
    Goed dat je kan bezig blijven, ook al stromen tussendoor al die tranen, je doet dat goed Else!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb er ook een stuk van gezien, mooi he. En jouw tranen, ja, laat ze maar komen, het is volkomen normaal, natuurlijk. Ik blijf je sterkte sturen, vanaf hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een verdriet, je grote liefde missen; kouder dan de koudste winternacht.
    hete tranen... gloedvolle herinneringen
    veel, heel veel kracht toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke dingen maak je toe altijd met jou stempels, Sterke liefs Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Else, ik dacht het al. Laat het over je heen komen. Het is een gevoel wat heel zeer doet en niet te omschrijven. Een poosje terug zei ik tegen m'n buurvrouw (ook weduwe) dat ik wel naar een cursus zou willen wat rouw betreft want je leert zoiets niet op school of zo. Ze zei dat we dan zo een busje vol zouden hebben met mensen die mee naar de cursus gaan om te horen en te leren hoe we dat zouden doen.... ben de eerste die me opgeef op een school waar je dit kan leren. Heeeeeeeel veeeeeeeel sterkte en ik denk aan je. Knuffel voor jou en je jongens

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sterkte,
    denk veel aan jullie,
    Marina X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Veel moed en sterkte Else. Straf dat jij nog zo'n mooie dingen kan maken terwijl je je zo verdrietig voelt. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie dingen heb je gemaakt, ondanks de tranen! En 6000 neon stickers...Dat moet een pakket geweest zijn!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel veel sterkte, Else. Uithuilen is goed om alles te verwerken, net als creatief zijn om bezig te blijven.
    Ik vind het allemaal weer prachtig wat je maakt.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Veel kracht voor jou en toch wat afleiding, mooi wat je hebt gemaakt. Ik hou wel van de neon-roze stickers. X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Veel sterkte voor jou en je kinderen,en laat die tranen maar komen.
    Groetjes Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik stuur je in gedachten heel veel warmte....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Huil maar lief mens! Ik huil even met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. sterkte !!! je maakt hele mooie dingen , zo creatief bezig ondanks je verdriet !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve lieve Else. Ik denk aan je. Kussen op beide wangen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ach meisje, mijn hart breekt als ik dit lees!!
    nog steeds in mijn gedachte X

    (wel mooie dingen heb je gemaakt)

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers