vrijdag 7 december 2012

Vrijdag baderdag.....

Vrijdag was de dag dat mijn mannen met elkaar in bad gingen. Al vanaf dat de jongens heel klein waren. In het bubbelbad in de badkamer die Steven zelf maakte. Met de sterrenhemel zoals je die ook wel eens in een sauna ziet.
Een gewoonte waaraan ze allemaal veel plezier beleefde, helemaal om dat Steven dan een heel groot stuk voorlas.

Vandaag deden we dat voor het eerst weer. Alleen ik ging niet bij ze in bad maar zat op een ikea keukentrapje aan de rand en las voor uit, Verhalen van de tweelingbroers,van Tonke Dragt.

Om het even in te leiden. Een van de twee broers is bij de Ridder van de raadsels en om een kist goud te verdienen moet hij een raadsel verzinnen wat de ridder niet kan oplossen.

Dit is wat ik las:
Toen ze aan het avondmaal zaten, dat zeer uitgebreid en volstrekt niet denkbeeldig was, kwam de jongeling met zijn tweede raadsel.
Wat weegt zwaarder dan het lood?
En wat is beter dan het brood?
Dat is gemakkelijk te beantwoorden,"zei de ridder.
Verdriet weegt zwaarder dan lood.
Gods zegen is beter dan brood.

Ik heb nog een raadsel voor u; zei Jiacomo.

Wat is sneller dan een ree?
en wat is dieper dan de zee?

Weer twee in een,"sprak de ridder. Hier is het antwoord:
De wind is sneller dan een ree.
De liefde is dieper dan de zee.

x
Else

27 opmerkingen:

  1. kippenvel!!!!!!Wat prachtig in alle vormen!! Dat jij het voorleest op dat moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Else..ik heb diepe bewondering voor je, hoe je met jullie enorme verdriet omgaat, hoe je zó'n liefdevolle moeder voor je jongens bent...respect! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve knappe dappere Else....wat ontzettend goed van je dat je dit zo bijzondere moment van je mannetjes een vervolg laat hebben....van bovenaf kijkt Steven vast toe met een grote lach op zijn gezicht! Mooi boek lees je ook uit voor!
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat treffend,deze boeken werden mij op school voorgelezen heb ze later ook zelf gekocht zijn bijzonder mooi lieve Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De liefde van Steven leeft in jullie verder!!Hij is vast en zeker enorm trots op jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Warm respect, mooi mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow zo mooi, wat fijn dat je dit met ze kunt delen. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Else, ik denk dat wij allemaal een voorbeeld aan jou kunnen nemen...ik word er helemaal stil van.
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig en zo waar!

    Ik denk aan je!

    Veel warmte en liefs naar jou toe!
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi en zo waar!
    Wat zou Steven trots op jullie zijn, en wat heb jij een kracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O,wat mooi Else, wat heb ik een bewondering voor je, dikke knuffel van mij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ware je zelf de Ridder die de raadsels van liefde en het leven en het verdriet van de dood ontrafelt om juist nú deze verhalen (voor) te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi... lieve Else wat doe je alles op een bewonderenswaardige manier!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve mooie traditie en wat goed van je dat je hier een nieuwe vorm voor wilt vinden.
    Prachtig verhaal, ik ga ernaar op zoek!
    Dikke kus,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi verhaal, past goed bij jullie. In jullie bad zaten ook twee dappere ridders, voorgelezen door de heldhaftige jonkvrouwe. Wat knap dat je gewoon doorgaat met alle mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve, dappere Else,
    ik ken je helemaal niet, maar ik leef met je mee en ben trots op je.
    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. he nou ontroer je mij. Wat een prachtig stukje tekst. sterkte knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers