dinsdag 29 september 2009

De kleuren van de herfst

Elk jaar als ik de doos met gemarmerd herfst vilt te voorschijn haal word ik weer helemaal blij!
Die prachtige kleuren komen helemaal tot leven als je ze in de vorm van een eikenblad knipt.
De restjes kan ik nauwelijks weggooien, het liefst bewaar ik het kleinste flintertje.
Door een draadje door het blad heen te rijgen komt het vilt tot leven, het krijgt dan ook de vorm van een herfst blad.


Deze kabouter verzamelt de eikels, voor zijn eikelkoffie. En daar kan hij wel een kruiwagen bij gebruiken. Want het is een grote oogst dit jaar!



Deze kabouter heeft als achtergrond het boek van Thomas Berger."De boom die door het dak groeide". Met illustraties van Marjan van Zeyl. Een prachtig boek met een mooi Michaels verhaal voor kleinere kinderen. Ik heb het toen mijn jongste ziek was vorige week wel 10 keer 'moeten 'voorlezen, heerlijk!

2 opmerkingen:

  1. inderdaad echt herfst! mijn kleine man was met school in het bos geweest. Toen hij ging zitten op de bank rolden er wel 8 eikeltjes uit zijn broekzak! Hihi...ik zie het al helemaal voor me hoe hij die schatten in zijn zak stopt.Jouw blad en kabouters zijn heel mooi, lief koppie..die kabouterman! het boek is hier ook al jaren helemaal favoriet.Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een mooie kabouter hoort bij een mooi jaargetijde; heerlijk herfst.
    sprookjesvilt is met diepe verlopende tinten prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers