woensdag 8 januari 2014

Terug van een reis........... naar binnen.


Langzaam maar zeker kom ik weer een beetje met mijn voeten op de Nederlandse grond. We zijn al bijna twee weken terug van onze reis naar de sneeuw, maar het leven raast als een trein voorbij. Nu de jongens weer naar school zijn en ik wat in het huis en in mijn werkkamer gerommeld heb , kan ik steeds beter voelen waar ik ben.

Het was een heel bijzondere reis, waarin mijn uithoudingsvermogen flink werd getest. Om in de, met sneeuw bedekte bergen te zijn, Stevens lievelings plek, de frisse lucht te voelen, de sneeuw vlokken te zien dwarrelen en andere stoere mannen langs me heen te zien flitsen op de latten.
Dat was heel zwaar.
Maar toch wilde ik daar zijn met de jongens en om dat te kunnen moest ik op onderzoek uit. Eigenlijk op onderzoek in. Want ik moest naar binnen, in mezelf. Opzoek naar wat me pijn deed en waar dat in mezelf aan raakt.
En terwijl ik probeerde de weg te gaan,waar ik al maanden naar opzoek ben, merk ik dat de bergen , het uitzicht op de witte sneeuw toppen me daar brengen, waar onze liefde levend is.

En kan ik zeggen, dat dit de reis is die ik moest maken!
x
Else

14 opmerkingen:

  1. Langzaam zal je er wel komen , sterkte ::::

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed Else, dat jullie het gedaan hebben.
    Je kunt pijn en verdriet pas verwerken als je het eerst ervaren hebt.
    Ik hoop dat dit je langzaam wat meer rust zal brengen...

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moedig dat je het gedaan hebt. Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het geweest moet zijn, maar ik ben blij dat je er een goed gevoel aan overhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi lieve Else. Het zal zeker mega zwaar zijn geweest, maar zekers weten dat Steven met jullie daar was, maar dan anders. Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een spiraal die naar binnen gaat, gaat ook weer naar buiten.
    Veel goeds voor het Nieuwe Jaar Else, voor jou en de jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn hier weer van je te lezen. xxx Janina

    ps..de prymtang kocht ik bij de plaatselijke stoffenwinkel, ik heb even gezocht en het is deze: http://www.textielstad.nl/fournituren/variotang/vario-tang-drukknoop-en-perforatietang.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chapeau ... echt !
    Dat je er de kracht voor vindt , dat je op onderzoek in jezelf durft te gaan .
    En ongelofelijk hoe je de dingen neerschrijft .
    Dat is ook een talent .
    Dikke virtuele pakkerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schrijf je toch prachtig! ik volg je al een hele tijd maar nu is het dan toch tijd om een keer een berichtje achter te laten. Iedere keer ontroer je me weer met wat je schrijft. Het is ook zo verdrietig wat je door maakt. Zo knap hoe jij de kracht vind en de confrontaties aan durft te gaan...respect.
    Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat alles "goed" gaat met jou lieverdje.

    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers